Powstaje ostatni fragment wiat łączących dworzec PKP z centrum przesiadkowym MZK.

– Zbudujemy nowe centrum przesiadkowe w taki sposób, żeby pasażerowie wysiadający z autobusów MZK mogli przejść pod dachem na wybrany peron pobliskiego dworca – kilka lat temu zapowiadał prezydent Janusz Kubicki. Miasto kupiło elektryczne autobusy, przebudowało ulice wokół dworca i zbudowało nowoczesne centrum przesiadkowe. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe realizują ostatni etap inwestycji.

– Trwa budowa zadaszenia nad łącznikiem między peronem nr 3 a centrum przesiadkowym. Na stalowych podporach wiat układane jest pokrycia ze szkła. Wkrótce zacznie się rozbiórka betonowych osłon nad zejściami do przejścia podziemnego. Zastąpi je nowoczesna wiata, wpisująca się formą w charakter otoczenia – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. Do końca roku ma zostać zamontowanych ponad 1 tys. mkw. szklanych osłon. Całość tych prac na dworcu, wraz z wydłużonym przejściem podziemnym, kosztowała PKP 23,5 mln zł.

(tc)

fot. Piotr Jędzura ŁZ
fot. Piotr Jędzura ŁZ
fot. Piotr Jędzura ŁZ
fot. Piotr Jędzura ŁZ
fot. Piotr Jędzura ŁZ
fot. Piotr Jędzura ŁZ