W Focus Mall prace budowlane trwają na całego. Mostostal Warszawa, wykonawca rozbudowy zielonogórskiej galerii handlowej, nie zwolnił tempa pomimo epidemii.

Głównym celem rozbudowy jest zwiększenie miejsc parkingowych dla klientów centrum handlowego. Na razie, po zakończonej adaptacji XIX-wiecznego budynku położonego na rogu ulic Wrocławskiej i Sienkiewicza, zyskali oni dwupoziomowy parking z 353 miejscami postojowymi. Trwa drugi etap rozbudowy – na terenie głównego parkingu pod chmurką, po którym od dawna nie ma już śladu, od wielu miesięcy jak na drożdżach rośnie nowy wielopoziomowy budynek. Nowe mury widać już z perspektywy sąsiednich ulic. Powstaje tu garaż na blisko 1300 miejsc postojowych, przeplatany dodatkową częścią galerii. W efekcie modernizacji Focus Mall zwiększy swoją powierzchnię przynajmniej dwukrotnie i zyska ponad 1200 miejsc parkingowych. Wykonawca nie zwolnił tempa prac podczas epidemii i rozbudowa – jak zapewnia – przebiega zgodnie z planem. Mostostal chce dochować planowanego terminu zakończenia prac, wyznaczonego na czwarty kwartał br.

– W pierwszym etapie oddany zostanie nowy parking na poziomie 2, prowadzące do niego pasaże i miejsca postojowe na zewnętrznym parkingu od strony zachodniej. Łącznie 300 miejsc postojowych – w imieniu właściciela galerii wyjaśnia Aleksandra Bażyńska.

Strefa handlowa i gastronomiczna w nowej części galerii mają zostać zasiedlone przez najemców nieco później, w pierwszym kwartale 2021 r. Focus Mall mierzy bowiem siły na zamiary i planuje zsynchronizowaną inaugurację ich działalności. Tak, żeby żadna z nowo otwieranych stref handlowych nie świeciła pustkami. To optymistyczne założenie, bo przecież COVID-19 nadal daje w kość polskim galeriom handlowym.

– Wyniki związane z liczbą odwiedzających galerię poprawiają się z tygodnia na tydzień – zapewnia jednak Anna Łukasiewicz, specjalista ds. marketingu Nepi Rockcastle, i dodaje: – Doszliśmy też do porozumienia w kwestii czynszów z naszymi najemcami i obecnie wszystkie lokale prowadzą działalność lub wznowią ją w najbliższych dniach.

To dobra wiadomość dla zielonogórskich klientów, bo chodzi przede wszystkim o LPP, właściciela popularnych marek odzieżowych, m.in. Reserved, Mohito czy Sinsay.

– Nie mamy jeszcze pełnej jasności w kwestii najemców nowej części galerii, cały czas prowadzimy negocjacje. Chcemy, aby ich obroty od początku były co najmniej porównywalne z tymi w obecnie działających sklepach – wyjaśnia A. Łukasiewicz.

(el) - ŁZ