Park w Zatoniu zyskuje nowy wizerunek. Obecnie w parku trwają prace rewitalizacyjne, które nadadzą temu miejscu ponownie blask i niepowtarzalny urok. Na terenie parku znajduje się już oranżeria i sarkofag stylizowany na antyczny. Są także kamienie z inskrypcjami i wytyczone ścieżki. Teraz przyszedł czas na symboliczne, nowe logo. Od teraz funkcjonuje także jego nowa nazwa: Park Książęcy, która wskazuje na książęcy rodowód właścicieli założenia parkowo-pałacowego.

– Nowe logo Parku Książęcego Zatonie opiera się o elementy nawiązujące do architektury oranżerii. Dodatkowo w znaku zamkniętym w herbowej tarczy pojawia się liść czosnku niedźwiedziego występującego na terenie parku i będącego jednym z symboli tego miejsca. Za jego powstanie odpowiedzialne było zielonogórskie studio graficzne Kingslayer – mówi Michał Adamczewski z Visit Zielona Góra.

Obraz może zawierać: tekst „PARK PARK KSIĄŻĘCY Zatonie”

Przypomnijmy, historia parku jest długa i ciekawa. Został założony jako park przy zatońskim pałacu przez nadwornego berlińskiego ogrodnika Petera Lenné w 1842 roku z inicjatywy Doroty de Talleyrand-Périgord. W 2018 roku rozpoczęła się tam prace rewitalizacyjne, które pochłoną blisko 17 milionów zł. Zakres prac obejmuje m.in. odbudowanie oranżerii, w której funkcjonować będzie kawiarnia a także stworzenie informacji turystycznej wraz z miejscami parkingowymi. Projekt obejmuje także odtworzenie alei spacerowych, miejsc historycznych i nasadzeń kwiatowych. Ważnym jest także oczyszczenie historycznych osi widokowych i polan.

Park Książęcy Zatonie już teraz jest nazywany zielonogórskim Wilanowem, a będzie jeszcze piękniej. Zapraszamy do odwiedzania tego niesamowitego miejsca, które jest jedną z historycznych perełek w naszym regionie.

dg - WZG