– Obiecaliśmy mieszkańcom przed połączeniem miasta z gminą, że będą mieli tańsze taksówki. Słowa trzeba dotrzymać – mówi radny Zielonej Razem Robert Górski, który wspólnie z Mariuszem Rosikiem z Koalicji Obywatelskiej pracuje nad ujednoliceniem strefy taxi i zrównania opłat w niej.

Pomysł ma swoich zwolenników wśród mieszkańców i przeciwników tradycyjnych korporacji taksówkarskich, którzy wieszczą koniec ich działalności. – Sprawa jest dosyć skomplikowana – mówi Robert Górski i wskazuje na tabliczki „koniec strefy miejskiej taxi”, które nie mają żadnego umocowania prawnego. Sprawie przyjrzał się wspólnie z Mariuszem Rosikiem.

“Autorem jest radny Rosik z Platformy Obywatelskiej. Ja tę ustawę poparłem, ponieważ uważam, że musimy być konsekwentni. Kiedy w 2014 roku mówiliśmy o połączeniu miasta z gminą, to nawet moje stowarzyszenie “Rowerem do przodu” rozdawało taką mapę “co się stanie po połączeniu”. My oczywiście opieraliśmy się głównie na budowie dróg dla rowerów. Tam były jednak również inne informacje. O tym, że będą tańsze bilety MZK, ale było też napisane, że opłaty za taksówki zostaną zrównane z tymi, które obowiązują w starej Zielonej Górze”Robert Górski, radny Zielonej Razem. 

Górski mówi, że obietnica została zapomniana, a strefa powinna być rozszerzona. Jak bardzo?

“Sprzeciw ze strony taksówkarzy jest, ale nikt nie każe im tych kursów realizować. Jeżeli ktoś uważa, że mu się nie opłaca, to niech nie jedzie po klienta. Pojedzie konkurencja. Ta uchwała, którą my przedstawiamy, nie rozszerza strefy do granic administracyjnych miasta. Zahacza o Przylep, Kisielin i tamtejszą strefę, Ochla po kawałku jest w niej, ale na przykład Stożne, Barcikowice, czy Kiełpin już nie”Robert Górski, radny Zielonej Razem.
Górski dostrzega problem taksówkarzy. – Kurs z Suchej do Drzonkowa byłby dla nich nieopłacalny – zauważa radny, ale i zaznacza, że konkurencja jest duża.

Mieszkańcy od kilku miesięcy korzystają z Bolta, zamawiając kurs za pośrednictwem smartfona i dedykowanej aplikacji. Wczoraj na rynek wkroczyły też elektryczne taksówki Evity.

Temat strefy będzie poruszany na najbliższej sesji rady miasta.

Prezentacja pierwszej elektrycznej taksówki EVITY w Zielonej Górze.

Ekoenergetyka-Polska, jeden z liderów wśród producentów infrastruktury ładowania samochodów i autobusów elektrycznych w Europie, rusza z nowym projektem EVITY CITY TAXI. W pierwszych tygodniach 2020 roku na ulice Zielonej Góry wyjadą w pełni elektryczne, nowoczesne i ekologiczne taksówki.

Opublikowany przez Wiadomości Zielona Góra Wtorek, 17 grudnia 2019

MK – Radio Index