Miasto stawia na nowe hasło promocyjne. Zielonogórzanie i turyści mają się wkręcać w jazdę na rowerze, winiarstwo, zabytki.

W październiku Polsko-Niemieckie Centrum Promocji i Informacji Turystycznej zmieniło nazwę na Visit Zielona Góra. Bo była za długa i sprawiała problemy gościom, którzy odwiedzali miasto. Marka Vist obecna jest na całym świecie m.in. w Oslo i Berlinie, w Polsce np. w Bydgoszczy i Gdańsku.

fot. VISIT Zielona Góra

Nowe logo informacji turystycznej przygotowała zielonogórska firma Kingslayer Studio. Na znaku znalazły się miejskie barwy żółto-biało-zielone, są lekko rozjaśnione lub pociemnione (w zależności od wariantu). Na logu projektanci umieścili Domek Winiarski z 1818 r., jeden z najbardziej charakterystycznych punktów w krajobrazie Zielonej Góry. Zagadkowy X z kolei symbolizuje miasto, do którego z wielu powodów warto przyjechać. – Staraliśmy się oddać ducha miasta  – wyjaśniał projektant Michał Bassarab. – Znak i kolorystyka są nowoczesne, nawiązują do heraldyki.

fot. VISIT Zielona Góra

To hasło dobrze się kojarzy

Od dzisiaj miasto promuje się hasłem „Wkręć się w Zieloną Górę” – To chwytliwe i przystępne hasło pasuje zarówno do turystyki rowerowej, do winiarstwa i wkręcania się w klimat miasta – tłumaczył Hubert Małyszczyk, szef miejskiej turystyki. – Dobrze się kojarzy i pasuje do każdej dziedziny życia, nawet w imprezę można się wkręcić.

fot. VISIT Zielona Góra

Zmieni się też strona internetowa informacji turystycznej. Ma mieć bardziej intuicyjną wyszukiwarkę i jeszcze więcej działów tematycznych np. poświęcony spędzaniu wolnego czasu z rodziną. Strona będzie dostosowana do użytkowników smartfonów, którzy zwykle na tym urządzeniu w pierwszej kolejności szukają wiadomości o Zielonej Górze. Nowy wizerunek jest potrzebny choćby dlatego, że zadań przybędzie. W drugiej połowie 2020 r. w Zatoniu rozpocznie działalność kolejna filia. W przygotowaniu są nowe materiały promocyjne i wydawnictwa.

Visit Zielona Góra

Visit Zielona Góra – nowa nazwa, nowe logo i nowe hasło promujące "informację turystyczną" w Miasto Zielona Góra.

Opublikowany przez Radio Index 96 fm Środa, 13 listopada 2019

Zdaniem wiceprezydenta Dariusza Lesickiego nowe logo Winnego Grodu pomoże przyciągnąć do miasta więcej turystów.

fot. Igor Skrzyczewski UM