Miasto stawia na nowe hasło promocyjne. Zielonogórzanie i turyści mają się wkręcać w jazdę na rowerze, winiarstwo, zabytki.
W październiku Polsko-Niemieckie Centrum Promocji i Informacji Turystycznej zmieniło nazwę na Visit Zielona Góra. Bo była za długa i sprawiała problemy gościom, którzy odwiedzali miasto. Marka Vist obecna jest na całym świecie m.in. w Oslo i Berlinie, w Polsce np. w Bydgoszczy i Gdańsku.

Nowe logo informacji turystycznej przygotowała zielonogórska firma Kingslayer Studio. Na znaku znalazły się miejskie barwy żółto-biało-zielone, są lekko rozjaśnione lub pociemnione (w zależności od wariantu). Na logu projektanci umieścili Domek Winiarski z 1818 r., jeden z najbardziej charakterystycznych punktów w krajobrazie Zielonej Góry. Zagadkowy X z kolei symbolizuje miasto, do którego z wielu powodów warto przyjechać. – Staraliśmy się oddać ducha miasta – wyjaśniał projektant Michał Bassarab. – Znak i kolorystyka są nowoczesne, nawiązują do heraldyki.

To hasło dobrze się kojarzy
Od dzisiaj miasto promuje się hasłem „Wkręć się w Zieloną Górę” – To chwytliwe i przystępne hasło pasuje zarówno do turystyki rowerowej, do winiarstwa i wkręcania się w klimat miasta – tłumaczył Hubert Małyszczyk, szef miejskiej turystyki. – Dobrze się kojarzy i pasuje do każdej dziedziny życia, nawet w imprezę można się wkręcić.

Zmieni się też strona internetowa informacji turystycznej. Ma mieć bardziej intuicyjną wyszukiwarkę i jeszcze więcej działów tematycznych np. poświęcony spędzaniu wolnego czasu z rodziną. Strona będzie dostosowana do użytkowników smartfonów, którzy zwykle na tym urządzeniu w pierwszej kolejności szukają wiadomości o Zielonej Górze. Nowy wizerunek jest potrzebny choćby dlatego, że zadań przybędzie. W drugiej połowie 2020 r. w Zatoniu rozpocznie działalność kolejna filia. W przygotowaniu są nowe materiały promocyjne i wydawnictwa.
Visit Zielona Góra – nowa nazwa, nowe logo i nowe hasło promujące "informację turystyczną" w Miasto Zielona Góra.
Opublikowany przez Radio Index 96 fm Środa, 13 listopada 2019
Zdaniem wiceprezydenta Dariusza Lesickiego nowe logo Winnego Grodu pomoże przyciągnąć do miasta więcej turystów.
