Pomimo zimy powstają nowe ścieżki rowerowe. Ze Starego Kisielina dostaniemy się rowerem do centrum miasta i hali CRS.

Drogi dla rowerów we wschodniej części Zielonej Góry buduje firma Bud-Dróg z Kożuchowa. Umowa jest realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a jej wartość opiewa na kwotę 5 mln 36 tys. 913 zł.

Trasa ze Starego Kisielina do CRS będzie miała 5 kilometrów i 361 metrów. Początkowy odcinek o nawierzchni asfaltowej od ul. Stary Kisielin-Graniczna do ul. Trójmiejskiej (obok komisariatu policji) jest gotowy. Trwa wydłużanie trasy do ronda Orląt Lwowskich.

– Obecnie realizujemy trasę z CRS do Starego Kisielina – wyjaśnia inspektor Michał Bela z Departamentu Inwestycji Miejskich w magistracie. – W styczniu miasto uzyskało ostatnie z pozwoleń na wykonanie robót w obrębie ronda Orląt Lwowskich, gdzie obecnie wykonawca prowadzi prace wykorzystując dość dobre warunki pogodowe, jak na tę porę roku. Te zostaną ukończone do końca kwietnia.

fot. Piotr Jędzura ŁZ

Na tym skrzyżowaniu będziemy mogli kontynuować jazdę w trzech kierunkach. Powstanie połączenie z istniejącą drogą dla rowerów i pieszych, biegnącą w kierunku osiedla Śląskiego oraz dwie zupełnie nowe drogi dla rowerów. Pierwsza z nich połączy się na wysokości zjazdu do marketu Intermarche ze ścieżką biegnącą do centrum wzdłuż ul. Szosa Kisielińska. Druga poprowadzona zostanie wzdłuż ul. Kętrzyńskiej oraz przez las, aż do basenu i hali sportowej przy ul. Sulechowskiej.

Prace na wysokości zjazdu do marketu rozpoczęły się w styczniu. Roboty przy nasypie nad linią kolejową w stronę CRS kończą się. Tu nasyp biegnie nieco niżej, aniżeli droga nad torami. Po nowej trasie będą mogli poruszać się piesi. Kilka lat temu, podczas budowy łącznika os. Pomorskiego z drogą ekspresową S3, na wiadukcie stworzono miejsce dla trasy rowerowej (połączy się z tą prowadzoną na nasypie). Dzięki temu dzisiaj nie ma potrzeby budowy kosztownej kładki czy poszerzenia istniejącej konstrukcji.

Ścieżka rowerowa biegnie lasem (ten odcinek jest już gotowy) i łączy się z nowym odcinkiem drogi rowerowej, biegnącym wzdłuż parkingu przy CRS oraz z odnogą przy wodociągach, w kierunku ul. Trasa Północna. Oba fragmenty powstały latem ubiegłego roku.

fot. Piotr Jędzura ŁZ
 Rowerem do Cigacic

Blisko 25 kilometrów ścieżek rowerowych i dróg przyjaznych dla rowerzystów powstało w południowej części Zielonej Góry. Są na ulicach: Racula-Głogowska, Racula-Witosa, Racula-Polna, Drzonków-Ośrodkowa, Drzonków-Olimpijska, Ochla-Kożuchowska, Ochla-Sosnowa, Ochla-Konopnickiej, Ochla-Makuszyńskiego, Ochla-Szkolna, Ochla-Leśna, Ochla-Zielonogórska, Botaniczna, Nowojędrzychowska, Zatonie-Zielonogórska, Zatonie-Strumykowa i Zatonie-Księżnej Doroty.

Trwają odbiory ścieżki rowerowej z Zawady do Krępy i z Zawady do mostu w Cigacicach.

Firma Bud-Dróg przejęła inwestycję niedokończoną przez poprzedniego wykonawcę. Powstały dwa miejsca odpoczynku dla rowerzystów, z oświetleniem fotowoltaicznym W tym rejonie miasta przybyło blisko 7,5 kilometra nowych dróg dla rowerów.

 Ścieżka rowerowa z Zielonej Góry do Nowej Soli?

Z inwestycji cieszy się prezydent Janusz Kubicki. – Trwa budowa ścieżek rowerowych – napisał na Facebooku. – Już nie mogę się doczekać, kiedy uda się je wszystkie zakończyć i znowu wsiąść na rower. Pamiętam jak to wyglądało jak zaczynałem. Pamiętam też jak radny Robert Górski, non stop mnie o te ścieżki atakował (notabene teraz też tak to wygląda). A teraz mamy rower miejski i dziesiątki kilometrów nowych ścieżek – zaznaczył.– Obecnie rozmawiamy, aby powstała trasa, która połączy obszar Zielonej Góry z tym co już ma Nowa Sól. Wtedy będziemy mieli ponad 100 kilometrów ścieżek rowerowych w jednym systemie. I niech ktoś powie, że nie warto o to walczyć, aby za kasę z UE były budowane ścieżki rowerowe. Oczywiście znajdą się i malkontenci, ale cóż jeszcze się taki nie urodził….

Zimno wszędzie, mokro wszędzie co to będzie. A tak na poważnie to cały czas trwa budowa nowych ścieżek rowerowych. Już…

Opublikowany przez Janusza Kubickiego Wtorek, 4 lutego 2020