Zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska umacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Polski producent po raz kolejny wygrał przetarg i realizuje jeden z największych kontraktów na dostawę infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Europie. Régie Autonome des Transports Parisiens zamówił aż 274 urządzenia o łącznej mocy aż 24,5 MW. To część ambitnego planu na rezygnację z autobusów napędzanym silnikami diesla – informuje portal transport-publiczny.pl.

Ekoenergetyka-Polska dostarczy nad Sekwanę 274 urządzenia o mocy 90 kW każde. To oznacza, że w rezultacie infrastruktura ładowania będzie dysponowała mocą niemal 24,5 MW. Polski producent przygotował projekt zgodnie z wymaganiami RATP, dlatego ładowarki, które trafią do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel – będą występowały aż w trzech konfiguracjach.

Francuski operator nie pierwszy raz podejmuje współpracę z polską firmą. Już w 2018 roku oba podmioty podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Île-de-France. Ekoenergetyka dostarczyła do Paryża 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW.

– Wygrany dwa lata temu przetarg był dla nas ogromnym sukcesem. To było nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim – kontrakt z jednym z największych operatorów we Francji – mówi wiceprezes Wojeński. Kolejna umowa dowodzi, że produkowana przez polskiego producenta infrastruktura ładowania autobusów elektrycznych to doskonała odpowiedź na potrzeby rozwijającego się rynku e-mobility.

Więcej w artykule na portalu: transport-publiczny.pl:

źródło: transport-publiczny.pl